Ako správne začať doma s Jógou

cvicenie-jogy-doma-ucinky-tabulka-cviky

Byť začiatočníkom nie je ľahké pri žiadnom športe. Najmä keď chcete začať cvičiť sami doma. Pre lepšie zorientovanie v joge sme pripravili článok, ktorý pomôže každému začiatočníkovi.

Pomocou cvičenia jogy spevníte svoje telo, odbúrate stres a zharmonizujete telo. Joga ma veľké množstvo benefitov, ktoré sme zhrnuli v tabuľke Joga účinky. Spojením dýchania a pravidelnej fyzickej aktivity sa človek dopracuje k zdravšiemu telu. Odporúča sa cvičiť každý deň aspoň 20 minút.

Ak nemáte každý deň čas potom odporúčame pravidelne cvičiť hodinu 2-3x do týždňa. Najlepšie keď si nájdete čas ráno. Cvičiť odporúčame nalačno.

Pri cvičení jogy je dôležité dodržiavať správne dýchanie. Cviky si vyžadujú  pravidelný počet nádychov a výdychov. Keď idete do predklonu alebo zmeníte pozíciu je potrebné vydýchnuť sa. Nádych je potrebný pri uvoľnení z pozície.

Ak vám to nepôjde, netreba sa hneď vzdávať. Na začiatku nebudete vedieť udržať rovnováhu a pár krát aj spadnete ale treba vytrvať. Každá nová pozícia vás privedie k výzve fyzickej vytrvalosti a pružnosti. Výrazný pokrok prichádza postupne po niekoľkých mesiacoch. Pozitívne je, že z cvičenia na cvičenie budete vidieť ako vaše svaly začínajú povoľovať.

Jóga doma ako správne začať?

Na vašu prvú lekciu jogy doma budete potrebovať správnu podložku, ktorá sa nenaťahuje a nešmýka sa na nej. Aby ste si počas cvičenia neublížili. Následne si nájsť kľudné miesto kde vás nikto nebude vyrušovať. Na začiatok vášho cvičenia je dobré vybrať si video. Odporúčame nájsť jogu pre začiatočníkov kde vám vysvetlia všetky pozície a ako máte  pri nich správne dýchať. Nám sa veľmi dobre cvičilo podľa tohto videa od autorky Still on the way.

 

 

Joga pre začiatočníkov - cviky na prvý týždeň

Tieto cviky sú na prvý týždeň. Necvičte každý deň.

Na začiatku netreba cvičiť každý deň, je potrebné spraviť si 1-2 dni voľna. Video je určené pre začiatočníkov, preto pozície sú jemné a pomalé. Celkovo sú vytvorené štyri videa a každé video bude o stupeň náročnejšie. Pomôže vám zlepšiť techniku a správneho držania tela.

 

Joga cviky pre začiatočníkov

Ešte pred cvičením jogy vás oboznámime s najzákladnejšími cvikmi pre začiatočníkov, ktoré budete cvičiť pri každej lekcií jogy. Nezabudnite na bezpečnosť a neprekračujte prah bolesti aby ste si neublížili.

 

Pozícia kobry

cvicenie-jogy-pozicia-kobra-ako-na-to

  • Výborný cvik na spevnenie spodnej časti chrbta. Úľavy vám od bolesti krížov a zvyšuje flexibilitu. Posilňuje plecia, chrbát, brucho a zadok, zlepšuje trávenie a pomáha s dýchacími problémami.
  • Ľahnite si na brucho, dlane položte na podložku na úrovni pliec. S nádychom zdvihnite telo do výšky natiahnutých lakťov. Ak sa necítite pohodlne posuňte dlane dopredu.
  • Neodporúčame cvičiť tento cvik ak ste tehotná, máte poranené zápästie alebo ste prekonali operáciu chrbta.

Pozícia pes tvarov dole

cvicenie-jogy-pozicia-psa-ako-na-to

  • Pozícia naťahuje a spevňuje svaly na ramenách, chrbtici a nohách. Omladzuje celé telo, prekrvuje mozog a zmierňuje príznaky  depresie, bolesti hlavy a stresu. Zlepšuje trávenie a energizuje.
  • Z pozície kobra môžete plynule prejsť do pozície psíka. S výdychom zdvihnite panvu hore, nohy natiahneme čo najviac v kolenách, päty tlačíme k zemi a prehneme sa v chrbte. 
  • Aby bol cvik technicky správny brucho tlačíme čo najviac k stehnám. Ak nevládzete mať vystreté  nohy, môžete mať mierne prikrčené kolená.
  • Neodporúča sa cvičiť ženám vo vysokom štádiu tehotenstva, s vysokým krvným tlakom, hnačkou a syndrómom zápästného tunela.

Pozícia mačky

  • Pozícia naťahuje celý chrbát a krk, jemne masíruje brušné orgány a chrbticu čím prospieva k správnemu tráveniu. Výborný cvik najmä keď sa cítite stuhnutý.
  • Zápästia položíme na podložku tak aby boli pod ramenami a kolená pod bokmi. Pritlačte dlane o podložku, aby lopatky boli naširoko s nádychom sa pozrite dohora, prehnite chrbát a kostrč smerujte k oblohe. S výdychom prehnite chrbát na opačnú stranu, zatlačte bradu na hrudník a uvoľníte hlavu.
  • Pozícia nie je náročná preto je vhodná pre každého.

Čo si obliecť na jogu?

Oblečenie na jogu musí byť pohodlné, nesmie vás obmedzovať a zavadzať. Preto vám odporúčame kvalitné športové oblečenie od Farmacell. Výborné sú joga legíny, ktoré máju anticelulitídny efekt, pomocou cvičenia vám pomôžu rýchlejšie sa zbaviť celulitídy ale aj rýchlejšie vyformovať postavu. Legíny zahrievajú svalstvo, čo spôsobuje rýchlejšie chudnutie a taktiež vyhladzuje pokožku.

Pre najlepšiu oporu pŕs odporúčame športovú podprsenku, ktorá je príjemná, priedušná a jemná k pokožke. Podprsenka poskytuje maximálny komfort pri každom náročnom pohybe.